Klasa innowacyjna 7a jest pierwszą na 2. etapie edukacyjnym, która od początku edukacji w szkole uczyła się w znacznym stopniu z wykorzystaniem planu daltońskiego, stawiającego przede wszystkim na: współpracę, samodzielność oraz odpowiedzialność – kompetencje tak bardzo potrzebne dzisiaj na rynku pracy.
Nadrzędnym celem wprowadzenia innowacji w klasach 4 – 6 w tym oddziale jest rozwijanie potencjału uczniów w zakresie edukacji humanistycznej na dodatkowym przedmiocie (wytwórnia myśli i kultury) w oparciu o takie dziedziny nauki jak: filozofia, etyka, socjologia, etnografia. W klasie 4. prowadziliśmy dyskusje filozoficzno – etyczne, natomiast w 5. realizowaliśmy duży projekt międzykulturowy. Obecnie – w klasie 6 – będziemy poznawać tajniki debaty oksfordzkiej, między innymi poprzez współpracę z II Liceum Ogólnokształcącym im. K. K. Baczyńskiego w Koninie, które w tym roku przeprowadzi dla nas warsztaty w tym temacie oraz zorganizuje debatę dla uczniów szkół podstawowych. Praca metodą debaty oksfordzkiej będzie kontynuowana w klasach 7 – 8.
Poza tym już od 4. klasy uczniowie mają wprowadzony drugi język obcy – niemiecki – w wymiarze 1h tygodniowo – przeznaczonej głównie na ćwiczenie komunikacji. Ponadto nauczyciele w tej klasie integrują treści programowe z języka polskiego i historii poprzez wspólne projekty edukacyjne i skorelowane zajęcia.
Z etapu edukacji wczesnoszkolnej nadal kontynuowana jest praca z wykorzystaniem elementów daltońskich.