Klasy z programem autorskim

Klasy z programem autorskim w SP9

Klasa 1c

Klasa 1c to grupa uczniów realizujących naukę z elementami dwujęzyczności. Uczniowie uczestniczą w autorskim programie „Everyday English with Simon – praktyczna nauka języka w codziennych sytuacjach”, w którym pacynka Simon wprowadza dzieci w codzienne sytuacje komunikacyjne wyłącznie w języku angielskim. Zajęcia oparte są na zabawie, scenkach, dialogach i storytellingu, co pozwala rozwijać odwagę w mówieniu, spontaniczność i umiejętność używania języka w praktyce. Dzięki temu dzieci uczą się języka w naturalny sposób, łącząc naukę z radością i codzienną praktyką.

Klasa 1fs

W roku szkolnym 2025/2026 klasa 1 Fs realizuje autorski program z zakresu rozwoju osobistego „RAZEM W DRODZE DO ROZWOJU”, którego głównym celem jest wspieranie emocjonalnego i społecznego dojrzewania uczniów. Program pomaga dzieciom budować poczucie bezpieczeństwa, rozwijać umiejętności komunikacyjne oraz uczyć się współpracy w grupie.

Zajęcia prowadzone są w oparciu o różnorodne, angażujące metody – takie jak historyjki społeczne, bajkoterapia, drama, odgrywanie scenek, zabawy integracyjne i sensoryczne, a także techniki relaksacyjne i oddechowe.

Dzięki systematycznej pracy uczniowie uczą się:

– rozpoznawać i nazywać emocje,
– przestrzegać zasad i funkcjonować w grupie,
– komunikować się na miarę swoich możliwości,
– brać udział w zabawach i zadaniach grupowych,
– prosić o pomoc i korzystać ze wsparcia,
– odkrywać i prezentować swoje mocne strony,
– radzić sobie ze stresem i napięciem,
– stawać się coraz bardziej samodzielnymi w codziennych sytuacjach.

Program tworzy bezpieczną przestrzeń, w której każdy uczeń może rozwijać się w swoim tempie, budować relacje i wzmacniać wiarę w siebie.

Klasa 2b

Klasa 2b realizuje program autorski pt. “Mały Artysta”. Uczniowie biorą udział w równych przedsięwzięciach mających na celu rozwój ich kreatywności, talentów i uzdolnień.

Dzięki zajęciom artystycznym dzieci nabywają dodatkowych umiejętności, łatwiej przyswajają wiedzę, wzmacniają swoje poczucie wartości oraz nawiązują pozytywne relacje.

Klasa 2d

“Odczytane emocje” to program własny, który jest realizowany w klasie 2d. Rozwijanie kompetencji czytelniczych, odróżnianie emocji i twórczość plastyczna jest niezmiernie bogatym źródłem satysfakcji osobistej dziecka, jest początkiem poszukiwania własnego siebie. Podstawową ideą stworzenia programu jest rozwijanie poziomu czytelnictwa wśród uczniów mający wpływ na sukces uczniów w szkole, a w późniejszym życiu pozwalają pokonywać uczniom ograniczenia i trudności. Rozpoznawaniu i nazywaniu emocji, kształtowanie uważności na emocje innych ludzi, sposoby wyrażania emocji. Ekspresję plastyczną, spontaniczną i wynikającą bezpośrednio z jego przeżyć, spostrzeżeń. Dziecko ma okazję wyciszenia swoich negatywnych emocji i aktywnie angażować się w swoje dzieło. Również jest to świetna zabawa i okazja by jeszcze lepiej zintegrować się z grupą dzieląc się swoimi spostrzeżeniami z innymi.

Klasa 2e

Klasa 2e realizuje program autorski pt. “Mali Przyrodnicy”. Uczniowie rozwijają zainteresowanie przyrodą i środowiskiem naturalnym poprzez praktyczne działania oraz kształtowanie postaw proekologicznych, które sprzyjają ochronie przyrody.

Klasa 2f

W klasie 2f w roku szkolnym 2025/2026 realizowany jest program „Czytam, odkrywam, opowiadam”. Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów, kształtowanie nawyku sięgania po książkę, wzbogacanie słownictwa oraz doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Program jest realizowany w ramach godzin rozwoju osobistego i pozwala dzieciom odkrywać radość płynącą z literatury już na wczesnym etapie nauki szkolnej. Dzieci uczą się płynnego czytania i poznają fascynujący świat książek!

Klasa 3e

Klasa 3 e realizuje program autorski pt. “Kreatywna strefa gier”. Gry planszowe usprawniają percepcję, myślenie, uczą radzenia sobie z niepowodzeniami i porażkami. Uczą postawy koleżeńskiej, cierpliwości, wyrabiają nawyki przestrzegania dyscypliny i reguł gry, uświadamiają uczniom potrzebę współdziałania i podporządkowania się interesom grupy.

Taka forma zajęć wpływa na doskonalenie liczenia, rozwijanie
logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijanie uwagi i skupienia, wyobraźni, uczy samodzielności i samokontroli.

Klasa 3b

Podstawową ideą stworzenia programu “Moc emocji i siła relacji” jest wspieranie całościowego rozwoju ucznia poprzez kształtowanie umiejętności niezbędnych do rozumienia siebie i innych, efektywnego komunikowania się, budowania relacji oraz radzenia sobie z emocjami i trudnymi sytuacjami społecznymi. Nauka rozpoznawania i wyrażania emocji – dzieci uczą się nazywać swoje uczucia, rozumieć emocje innych oraz radzić sobie z trudnymi stanami emocjonalnymi.

Budowanie pozytywnych relacji – program pomaga rozwijać umiejętności komunikacyjne, empatię, życzliwość i wzajemny szacunek, co sprzyja lepszym relacjom z rówieśnikami i dorosłymi. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów – dzieci uczą się, jak radzić sobie w sytuacjach spornych, jak dochodzić do porozumienia i jak wyrażać swoje potrzeby bez agresji. Wzmacnianie poczucia własnej wartości i pewności siebie – dzięki udziałowi w programie uczniowie lepiej poznają siebie, swoje mocne strony oraz uczą się pozytywnego myślenia o sobie.

Przygotowanie do dalszej edukacji i życia w społeczeństwie – kompetencje społeczne i emocjonalne są niezbędne nie tylko w szkole, ale także w życiu dorosłym. Ich rozwój już na wczesnym etapie sprzyja lepszym wynikom w nauce oraz zdrowiu psychicznemu.