W klasie 5F realizowana jest innowacja programowa „Zwierzęta naszych lasów” – wyjątkowy projekt, którego celem jest kształtowanie wśród uczniów postaw wrażliwości, odpowiedzialności i szacunku wobec przyrody, jej bogactwa i piękna. Program łączy naukę teoretyczną z praktycznym poznawaniem świata przyrody. Uczniowie odkrywają różnorodność zwierząt zamieszkujących polskie lasy, poznając ich siedliska, zwyczaje, sposób odżywiania oraz przystosowania do życia w naturalnym środowisku.
Realizacja innowacji odbywa się we współpracy z Mini Zoo w Koninie oraz Technikum Leśnym w Żychlinie, co pozwala uczniom zdobywać wiedzę poprzez obserwację, doświadczenie i inspirujące spotkania z ekspertami.
Wprowadzona innowacja w klasie 6ci “Młody obywatel” będzie opierała się na ukształtowaniu postaw patriotycznych jak i obywatelskich. W oddziale zostaną wprowadzone dodatkowe zajęcia z zakresu poznania swojej historii rodziny i małej ojczyzny. Uczeń będzie miał możliwość spotkania się z urzędnikami miejskimi i zapoznania się z ich pracą. Pozna możliwości naszego regionu w sprawach podjęcia pracy i zarobkowania. Wyjścia i wycieczki do urzędów oraz uzupełnianie urzędowych dokumentów znacznie poprawią umiejętności radzenia sobie z biurokracją. Nowością będzie wykorzystanie sprzętu audiowizualnego do dokumentowania swoich osiągnięć i postępów. Na koniec każdej klasy powstanie film, przewodnik, wywiad przedstawiający działania uczniów.
Współpraca z klasami innowacyjnymi 6b(literacko – dziennikarska) i 6f (sportowo – turystyczna)
W klasie 6d realizowana jest innowacja pedagogiczna „Młody naukowiec”. Uczniowie biorą udział w cotygodniowych zajęciach o tematyce przyrodniczo-ekologicznej, które mają wymiar praktyczny. Dzieci poznają warsztat badacza – uczą się planować swoją pracę, formułują obserwacje, wyciągają wnioski oraz wykonują proste eksperymenty. Przy okazji świetnej zabawy, dostarczającej wielu pozytywnych emocji, odkrywają tajemnice otaczającego świata, ćwiczą umiejętności manualne oraz uczą się zgodnej współpracy w grupie.
W kolejnych latach uczniowie wezmą także udział w spotkaniach z przedstawicielami poszczególnych dziedzin nauki oraz w tematycznych wycieczkach i wyjazdach. W ramach współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu odwiedzą uczelnię oraz wcielą się w rolę naukowców, uczestnicząc w przygotowanych specjalnie dla nich zajęciach. Wiosną i latem spróbują znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stanu naszego środowiska – zbadają jakość wody, gleby i powietrza. Wykorzystają w tym celu profesjonalny sprzęt. W ramach innowacji zaplanowana jest także realizacja kliku projektów, które nie tylko umożliwią dzieciom samodzielne planowanie własnej pracy, ale także będą okazją do rozwijania ważnych kompetencji miękkich (autoprezentacja, praca zespołowa, kreatywność). Część z realizowanych projektów będzie miała charakter interdyscyplinarny, co pozwoli dostrzec powiązania pomiędzy różnymi przedmiotami i dziedzinami wiedzy.6
Głównym celem innowacji “Gram, biegam, zwiedzam” realizowanej w klasie 6f jest wypracowanie nawyku aktywności fizycznej, dbałości o zdrowie oraz inspirowanie do podróżowania.Uczniowie realizować będą w szkole 2 dodatkowe godziny zajęć sportowych, podczas których rozwiną swoje zdolności motoryczne, doskonalić będą umiejętności techniczne i taktyczne, a także nabędą wiedzę na temat dyscyplin sportowych. Uczniowie będą brać czynny udział w wyjściach, wyjazdach, wycieczkach, marszach, grach terenowych, narciarstwie, nordic walkingu, survivalu, kajakarstwie i innych zajęciach rekreacyjnych.
Klasa innowacyjna 8a jest pierwszą na 2. etapie edukacyjnym, która od początku edukacji w szkole uczyła się w znacznym stopniu z wykorzystaniem planu daltońskiego, stawiającego przede wszystkim na: współpracę, samodzielność oraz odpowiedzialność – kompetencje tak bardzo potrzebne dzisiaj na rynku pracy.
Nadrzędnym celem wprowadzenia innowacji w klasach 4 – 6 w tym oddziale jest rozwijanie potencjału uczniów w zakresie edukacji humanistycznej na dodatkowym przedmiocie (wytwórnia myśli i kultury) w oparciu o takie dziedziny nauki jak: filozofia, etyka, socjologia, etnografia. W klasie 4. prowadziliśmy dyskusje filozoficzno – etyczne, natomiast w 5. realizowaliśmy duży projekt międzykulturowy. Obecnie – w klasie 6 – będziemy poznawać tajniki debaty oksfordzkiej, między innymi poprzez współpracę z II Liceum Ogólnokształcącym im. K. K. Baczyńskiego w Koninie, które w tym roku przeprowadzi dla nas warsztaty w tym temacie oraz zorganizuje debatę dla uczniów szkół podstawowych. Praca metodą debaty oksfordzkiej będzie kontynuowana w klasach 7 – 8.
Poza tym już od 4. klasy uczniowie mają wprowadzony drugi język obcy – niemiecki – w wymiarze 1h tygodniowo – przeznaczonej głównie na ćwiczenie komunikacji. Ponadto nauczyciele w tej klasie integrują treści programowe z języka polskiego i historii poprzez wspólne projekty edukacyjne i skorelowane zajęcia.
Z etapu edukacji wczesnoszkolnej nadal kontynuowana jest praca z wykorzystaniem elementów daltońskich.
Wszelkie prawa zastrzeżone | Copyright © 2025 | Wykonanie: eMATPRO.dev